Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Johansson - 8 januari 2011 12:20

Det där med att bota håravfall är ganska svårt. Jag hade därför tänkt ge några tips till er som är över 50 år gamla och förvånansvärt nog använder er av Internet. Håravfall är oerhört vanligt bland kvinnor som passerat 50-strecket. Det värsta problemet måste vara när håret plötsligt börjar avlägsna sig från skallens mitt och formar en krona av något slag. Först då blir många desperata. Du som läser detta må ha prövat på ett antal metoder som inte fungerat tidigare. Vad bra att du är här då, för jag tror nämligen jag hittat lösningen! Och jag tänker berätta allt steg för steg. Det första steget är naturligtvis att analysera ditt hår. Hur ser det ut, hur mycket hår har du tappat? Om det mot all förmodan är skadat så behöver det inte vara på grund av någon dramatisk anledning. Det kan helt enkelt bero på att du använt dig av knasiga produkter som förstört ditt hår. Eller så äter du bara onyttig mat vilket inte rekommenderas ifall man drabbats av håravfall. Byt diet, och börja ät nyttig mat istället. Det hjälper dig på alla plan. Lek inte så mycket med håret heller. Det är nämligen en av de största faktorerna till håravfall bland kvinnor som är över 50 år gamla. Men det bästa tipset jag kan ge dig är att du inte behöver vara särskilt oroad. Håravfall är ytterst vanligt bland oss människor. Folk drabbas av det på en daglig basis och det finns åtminstone en miljon människor där ute som också drabbats av det. Så ta det bara lugnt -- det löser sig i slutändan. Håravfall är inte så farligt som det låter.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Detta är en blogg som kommer att handla om allt möjligt. Förvänta dig inte något!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards